Tendenser ændrer sig i takt med tiden. Det gælder i højeste grad også for beautybranchen, der nemt kan føles som en jungle at navigere gennem. Ligesom når det gælder mode og kost, dukker der nemlig konstant nye retninger, overbevisninger, tendenser og metoder frem i lyset, der alle higer efter forbrugeres opmærksomhed og pengepung. Men hvad skal du som kunde eller forhandler have et skærpet blik på i 2019, hvis du vil være sikker på at ride med på de nyeste bølger? Det vil vi hos Plan Organic meget gerne gøre dig klogere på med denne go-to guide over de mest markante tendenser, vi ser lige nu, og som med garanti vil vokse sig større dette år.
Samtidig vil vi gerne benytte lejligheden til at invitere dig på besøg i vores stand på fagmessen Beauty'19, hvor vi vil stå klar med endnu mere råd og vejledning til et grønt og bæredygtigt 2019. Læs mere om beautymessen nederst i dette indlæg.
Som nævnt har vi hos Plan Organic haft hænderne på spåkuglen og undersøgt hvilke beautytendenser, du med garanti vil se udfolde sig og sprudle om kap i beautybranchen året igennem. Du får her de fem vigtigste tendenser, som vi vil råde dig til at være ekstra opmærksomme på dette år.
Gennemsigtighed er helt klart et af nøgleordene for den retning, som beautyverdenen i øjeblikket bevæger sig i. Forbrugerne vil vide mere – mere om det enkelte brands profil, mere om de anvendte produktionsmetoder, og sidst men allervigtigst, mere om de ingredienser, de anvender i og på deres krop.
Det skal formuleres klart og tydeligt, hvem brandet er, hvilken målsætning de har, og hvad filosofien bag udvælgelsen af de ingredienser, der tilsættes i produkterne, er. At få viden om en ingrediens eller et brand er i vores moderne verden ikke mere end en Google søgning væk. Det er derfor helt essentielt at sikre gennemsigtighed for det enkelte brand, hvis det skal vinde indpas og blive kvalitetsstemplet i beautybranchen.
Fik du læst? Absolut renhed, godt håndværk og en masse glæde introduceres nu i Danmark
Det er en gammeldags tanke at tro, at beauty kun har noget at gøre med, hvordan man ser ud. Beauty er i lige så høj grad en følelse af velvære og sundhed fra yderst til inderst. 2018 blev året, hvor der opstod et særligt fokus på wellness i beautybranchen. Dette fokus spår vi vil tage voldsomt til i 2019, hvor naturlige produkter baseret på sunde og helende ingredienser i høj grad vil prioriteres frem for produkter tilsat unødig kemi.
Forbrugere i dag er langt mere opmærksomme på sammenhængen mellem indre og ydre balance end førhen – derfor vil de brands, der tager dette aspekt med i deres branding og ingrediensvalg i langt højere grad vinde tilslutning og opmærksomhed i 2019.
Fik du læst? Når naturlig hudpleje går nye veje
I tråd med forrige tendens er det ikke kun vores egen sundhed, der kommer et skærpet fokus omkring i det nye år. Som forbrugere går vi lige så vel op i, om produkterne er produceret under ordentlige og bæredygtige forhold. Den grønne bølge har ramt os på alle fronter, og det vil i høj grad afspejle sig i beautybranchen, da man hér har en reel mulighed for at gøre en forskel ved at vælge de grønne løsninger.
Det er nok ikke nødvendigt at nævne, at særligt brands med et højt indhold af økologi i deres produkter vil vinde yderligere frem i år, som følge af den grønnere bølge. Derfor handler det i 2019 og fremadrettet for de enkelte brands om at tage miljømæssige og grønne hensyn i produktionen, hvis man vil manifestere sit navn hos forbrugerne.
Fik du læst? Reef-friendly solbeskyttelse fra Soleil Toujours
I 2019 går vi som nævnt i en bæredygtig retning. Dette betyder også, at forbrugerne ikke længere efterspørger flere forskellige ingredienser i produkterne – der er blevet langt større fokus på dét, der er enkelt men samtidig effektivt. Vi vil med andre ord have noget der virker, og er i den forbindelse villige til at gå ned på overdådige indpakninger, talrige ingredienssammensætninger og lange formularer.
Less is more er derfor et mantra, som vi med fordel kan tage til os, da det vil være gennemgående i beautyindustrien anno 2019. Det skal være simpelt og lækkert, for kun det bedste er godt nok til nutidens forbrugere.
Vi ser det overalt. Nuancer og diversitet er i rampelyset disse år. Som et modsvar på det ideal, som medier og modebranche i tidligere tider har skabt, er der nu kommet langt større fokus på det naturlige udseende og det skønne ved forskelligheder. Dette gælder både kropsidealer, kønsidealer, kulør og brug af makeup – naturlighed er det nye, og i beautybranchen kommer man langt ved at gå forrest for dette ideal. Derfor spår vi, at vi i 2019 vil se langt flere eksempler på brands, der promoverer det naturlige udseende og skønheden i det uredigerede. Dette gælder særligt indenfor makeup, hvor fokus på bredere udvalg af makeup målrettet et bredere spektre af kulører og ansigtstyper vil vinde indpas.
Fik du læst? Clean beauty in color
Hos Plan Organic elsker vi at lære fra os og inspirere dig til at gå i en grønnere og mere bæredygtig retning helt i tråd med de største beautytendenser i 2019. Derfor vil vi elske at møde dig den 2.-3. marts på vores stand til fagmessen Beauty'19 i Øksnehallen i København. Kom forbi og hør meget mere om vores bud på de helt store trends indenfor naturlig og økologisk skønhedspleje i 2019. Du kan derudover opleve inspirerende foredrag, få en masse viden om de nyeste trends og teknologier, møde vores kollegaer fra branchen og blive inspireret fra alle sider til et skønt år 2019 i skønhedens tegn. Vi glæder os til at se dig!
MARK TAN x GLO til CPHFW23
SKALL STUDIO x GLO til CPHFW23
MUNTHE x GLO til CPHFW23
LOVECHILD 1979 x GLO til CPHFW23
SØREN LE SCHMIDT x GLO til CPHFW23
Skønhed i sprayform
Sådan ved du om dit hår er sundt
Allergivenlig skønhed
Sådan plejer du afbleget hår
Får du det bedste ud af dine Innersense produkter?
Er det virkelig nødvendigt med en øjencreme?
5 gode råd til at få det bedste ud af dit krøllede hår
Hold sommergløden i live med selvbruner
Hvorfor vælge Innersense - og hvilken serie er for dig?
Blåt lys - hvad er det, og hvordan kan det påvirke os?
BLANCHE x ILIA til Copenhagen Fashion Week 2022
BERNER KÜHL x ILIA til Copenhagen Fashion Week 2022
MUNTHE x ILIA til Copenhagen Fashion Week 2022
SKALL STUDIO x ILIA til Copenhagen Fashion Week 2022
SØREN LE SCHMIDT x ILIA til Copenhagen Fashion Week 2022
Et boost af C-Vitamin
Hvordan påvirker sommeren vores hud?
Et strejf af lyserød
Hvordan plejer man bedst sin hovedbund?
Hvad gør et ansigtsserum for din hud?
På rejsen mod grønnere skønhed med Evolve
Hvad er Niacinamid?
Hvad gør en toner for din hud?
Gode råd mod akne
Ingrediensfokus: Mirakelplanten Aloe Vera
Døjer du med sensitiv hud?
Tre gode råd: Hudpleje i en kold vintertid
Multi-masking: How to og fordelene der hører med
Hyaluronsyre - En fugtbevarende superingrediens
DHA – Hemmeligheden bag en skøn sommerglød
Salicylsyre – En effektiv anti-akne ingrediens
ILIA X DESIGNERS REMIX
ILIA X SKALL STUDIO
ILIA X SØREN LE SCHMIDT
Sidsel Marie Bøg om: Bæredygtigt makeup og Copenhagen Fashion Week 2021
Bakuchiol – En mildere vej til anti-age hudpleje
Solbeskyttelse - Dérfor er den din bedste ven
Plan Organic støtter op om World Ocean Day 2021
Solpleje møder hudpleje
Det simple, spektakulære superbær
Er din sulfatfri shampoo virkelig sulfatfri?
Må vi være fri!?
Spa-dag: Et velfortjent break i en tætpakket hverdag
Gode råd om vintersolpleje
Serummet – Din vej til en harmonisk og problemfri hud
Mød verden med et velplejet smil
International Recycling Day - En god sag som vi gerne sætter fokus på
Hold ubehagelige kropslugte på afstand med de rigtige ingredienser
Hvad du bør vide om frie radikaler og antioxidanter
Brug solcreme hele året
Frugt og grønt, der skaber velvære både indefra og udefra
Brug af solcreme giver ikke underskud af D-vitamin
Hvorfor økologisk hudpleje?
Plan Organic ApS
Kun salg til forhandlere
Ellehaven 4D - DK-5900 Rudkøbing
+45 55 72 11 00
contact@planorganic.dk
CVR 29800588